Inpost jako największa firma kurierska w Polsce wyznacza trendy w e-handlu! We współpracy ze sklepem internetowym Modivo i firmą obuwniczą CCC rozpoczyna pilotażowy test ekologicznych opakowań z recyklingowanych materiałów. 

Innowacyjne rozwiązanie

Opakowania wielokrotnego użytku to odpowiedź na destrukcyjny wpływ rynku e-commerce na środowisko. W 2020 r. w Polsce wysłanych zostało ponad 640 mln paczek. Wszystkie prognozy wskazują, że w 2021 r. będzie ich jeszcze więcej. Później te setki milionów opakowań trafia na śmietnik. 

– Przy obecnym wzroście rynku e-commerce kierunek jest tylko jeden – logistyka musi być nowoczesna, wydajna i ekologiczna. Jeśli każdy z nas zwróci takie opakowanie, ma szansę 10-krotnie zmniejszyć ilość zużytych pudełek. Zapraszamy wszystkie sklepy internetowe, które chcą mieć swój wkład w rozwiązania ekologiczne, do używania i promowania tego systemu, bo opakowania wielokrotnego użytku to prawdziwa przyszłość e-handlu – mówi Rafał Brzoska, prezes Integer.pl, twórca sieci paczkomatów Inpost.

Składanie opakowanie

W filmie umieszczonym w kanale InPostu na YouTube Brzoska osobiście prezentuje, jak po otworzeniu i wyjęciu zawartości klient będzie mógł złożyć i zwrócić pudełko z kodem QR do jednego z 15 tys. paczkomatów. Wszystkie kartony trafią do specjalnej sortowni, która podda je dezynfekcji. Później trafią one ponownie w ręce klientów, już jako paczka. 

Opakowania wielokrotnego użytku to nie tylko podejście ekologiczne, ale również biznesowe. Wprowadzenie takich pudełek zmniejszy dziesięciokrotnie ślad węglowy i w przyszłości pozwoli zaoszczędzić nawet do 10 razy na opakowaniach.