Automatyczne rozliczenia płatności
Mechanizm do automatyzacji rozliczeń
Mechanizm do automatyzacji rozliczeń to narzędzie do rozliczania wpłat zbiorczych, które rozdziela i przypisuje wpłatę do konkretnego podmiotu, a mówiąc prościej, łączy dokument zapłaty z daną transakcją.
Realizuje zadania rozrachunkowe – rozpoznaje i przypisuje do właściwych kontrahentów ich płatności z zestawienia zbiorczego, na podstawie danych pobranych z systemu Comarch ERP Optima lub Comarch ERP XL, wg ustalonych wcześniej reguł walidacji, a następnie te płatności rozlicza.
DLA KOGO?
Mechanizm przeznaczony jest dla firm, które dostają zestawienia dotyczące płatności od kontrahentów takich jak kurierzy i spedytorzy, Allegro, PayU, operatorów płatności bezgotówkowych np. eCard oraz korzystają z systemu Comarch ERP Optima lub Comarch ERP XL.
Mechanizm umożliwia szybkie i precyzyjne rozliczenie płatności od wielu kontrahentów zebranych w jednym zestawieniu zbiorczym. Jego działanie polega na rozpoznaniu podmiotów, a następnie przyporządkowaniu do nich odpowiednich płatności.
Mechanizm jest zatem idealny dla klientów, którzy posiadają system Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL, a także dla korzystających z aplikacji AVOCADO Shipping.
ZALETY:
- oszczędność czasu – szybsze rozliczenia płatności – automatyczne przetwarzanie zestawień płatności trwa znacznie krócej, niż każdorazowe rozpoznanie i ręczne przypisanie do właściwego kontrahenta
- większa efektywność, dzięki skróceniu czasu potrzebnego na odnalezienie i przypisanie kontrahenta i rozliczenie jego płatności oraz redukcję błędów wynikających z przypisywania ręcznego
- większa kontrola – automatyzacja daje większą kontrolę nad procesem rozliczania płatności, ponieważ dokonuje zestawień i porównuje rozbieżności pomiędzy kwotą na dokumencie sprzedaży a płatnością dokonaną przez kontrahenta, a wpłatą podmiotu pośredniczącego.
JAK DZIAŁA MECHANIZM?
Otrzymany plik tekstowy z zestawieniami płatności, importujemy do systemu Comarch ERP (na liście z zapisami bankowo/kasowymi), po wskazaniu pliku, następuje rozpoznanie i ustalenie kontrahenta dla każdej płatności oraz rozliczenie dokumentów płatności.
W opisie zapisu bankowego zawarty będzie numer rozliczonego dokumentu.
Mechanizm umożliwia import plików tekstowych z informacjami o dokonanych płatnościach dla dostawców, takich jak np.:
- PayU
- Przelewy24
- Shoper
- Ceneo
- Allegro
- InPost
- DPD
- UPS
- DHL
- Poczta Polska
- eCard