Automatyczne rozliczenia płatności

Mechanizm do automatyzacji rozliczeń

Mechanizm do automatyzacji rozliczeń to narzędzie do rozliczania wpłat zbiorczych, które rozdziela i przypisuje wpłatę do konkretnego podmiotu, a mówiąc prościej, łączy dokument zapłaty z daną transakcją. 

Realizuje zadania rozrachunkowe – rozpoznaje i przypisuje do właściwych kontrahentów ich płatności z zestawienia zbiorczego, na podstawie danych pobranych z systemu Comarch ERP Optima lub Comarch ERP XL, wg ustalonych wcześniej reguł walidacji, a następnie te płatności rozlicza.

grafika jak działa mechanizm do automatyzacji płatności rozliczeń zbiorczych dla comarch erp optima xl

DLA KOGO?

Mechanizm przeznaczony jest dla firm, które dostają zestawienia dotyczące płatności od kontrahentów takich jak kurierzy i spedytorzy, Allegro, PayU, operatorów płatności bezgotówkowych np. eCard oraz korzystają z systemu Comarch ERP Optima lub Comarch ERP XL.

Mechanizm umożliwia szybkie i precyzyjne rozliczenie płatności od wielu kontrahentów zebranych w jednym zestawieniu zbiorczym. Jego działanie polega na rozpoznaniu podmiotów, a następnie przyporządkowaniu do nich odpowiednich płatności.

Mechanizm jest zatem idealny dla klientów, którzy posiadają system Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL, a także dla korzystających z aplikacji AVOCADO Shipping. 

ZALETY:

  • oszczędność czasu – szybsze rozliczenia płatności – automatyczne przetwarzanie zestawień płatności trwa znacznie krócej, niż każdorazowe rozpoznanie i ręczne przypisanie do właściwego kontrahenta  
  • większa efektywność, dzięki skróceniu czasu potrzebnego na odnalezienie i przypisanie kontrahenta i rozliczenie jego płatności oraz redukcję błędów wynikających z przypisywania ręcznego
  • większa kontrola – automatyzacja daje większą kontrolę nad procesem rozliczania płatności, ponieważ dokonuje zestawień i porównuje rozbieżności pomiędzy kwotą na dokumencie sprzedaży a płatnością dokonaną przez kontrahenta, a wpłatą podmiotu pośredniczącego.

JAK DZIAŁA MECHANIZM?

Otrzymany plik tekstowy z zestawieniami płatności, importujemy do systemu Comarch ERP (na liście z zapisami bankowo/kasowymi), po wskazaniu pliku, następuje rozpoznanie i ustalenie kontrahenta dla każdej płatności oraz rozliczenie dokumentów płatności.

W opisie zapisu bankowego zawarty będzie numer rozliczonego dokumentu. 

Mechanizm umożliwia import plików tekstowych z informacjami o dokonanych płatnościach dla dostawców, takich jak np.:

  • PayU
  • Przelewy24
  • Shoper
  • Ceneo
  • Allegro
  • InPost 
  • DPD
  • UPS
  • DHL
  • Poczta Polska
  • eCard

FORMULARZ KONTAKTOWY