Automatyczne rozliczenia płatności

Mechanizm do automatyzacji rozliczeń

Mechanizm do automatyzacji rozliczeń to narzędzie do rozliczania wpłat zbiorczych, które rozdziela i przypisuje wpłatę do konkretnego podmiotu, a mówiąc prościej, łączy dokument zapłaty z daną transakcją. 

Realizuje zadania rozrachunkowe – rozpoznaje i przypisuje do właściwych kontrahentów ich płatności z zestawienia zbiorczego, na podstawie danych pobranych z systemu Comarch ERP Optima lub Comarch ERP XL, wg ustalonych wcześniej reguł walidacji, a następnie te płatności rozlicza.

Dla kogo?

Mechanizm jest przeznaczony dla firm, które dostają zestawienia dotyczące płatności od kontrahentów takich jak kurierzy i spedytorzy, Allegro, PayU, operatorów płatności bezgotówkowych np. eCard, etc. oraz korzystają z systemu Comarch ERP Optima lub Comarch ERP XL .

Mechanizm umożliwia szybkie i precyzyjne rozliczenie płatności od wielu kontrahentów zebranych w jednym zestawieniu zbiorczym. Jego działanie polega na rozpoznaniu podmiotów, a następnie przyporządkowaniu do nich odpowiednich płatności.

Mechanizm jest zatem idealny dla klientów, którzy posiadają system Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL a także dla korzystających z aplikacji AVOCADO Shipping. 

Zalety:

  • oszczędność czasu – szybsze rozliczenia płatności – automatyczne przetwarzanie zestawień płatności trwa znacznie krócej, niż każdorazowe rozpoznanie i ręczne przypisanie do właściwego kontrahenta  
  • większa efektywność, dzięki skróceniu czasu potrzebnego na odnalezienie i przypisanie kontrahenta i rozliczenie jego płatności oraz redukcję błędów wynikających z przypisywania ręcznego
  • większa kontrola – automatyzacja daje większą kontrolę nad procesem rozliczania płatności, ponieważ dokonuje zestawień i porównuje rozbieżności pomiędzy kwotą na dokumencie sprzedaży a płatnością dokonaną przez kontrahenta, a wpłatą podmiotu pośredniczącego.

Jak działa mechanizm?

Otrzymany plik tekstowy z zestawieniami płatności, importujemy do systemu Comarch ERP (na liście z zapisami bankowo/kasowymi), po wskazaniu pliku, następuje rozpoznanie i ustalenie kontrahenta dla każdej płatności oraz rozliczenie dokumentów płatności.

W opisie zapisu bankowego zawarty będzie numer rozliczonego dokumentu. 

Mechanizm umożliwia import plików tekstowych z informacjami o dokonanych płatnościach dla dostawców, takich jak np.:

  • PayU
  • Przelewy24
  • Shoper
  • Ceneo
  • Allegro
  • InPost 
  • DPD
  • UPS
  • DHL
  • Poczta Polska
  • eCard

Jeśli potrzebujesz naszego rozwiązania lub chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z nami