Comarch OCR, Comarch DMS, Comarch Retail oraz Comarch BI.

👉 Comarch OCR to aplikacja, która służy do rozpoznawania optycznego tekstu i przyspiesza digitalizację firmy. Jej zadaniem jest rozpoznawanie danych np. z zeskanowanych faktur, a następnie przeniesienie ich do oprogramowania księgowego np. rejestru VAT. Z plików pdf czy jpg, potrafi rozpoznać takie dane jak: numery faktur, dane kontrahentów, kwoty netto/brutto, VAT. Comarch OCR połączony jest z systemami ERP (Optima, XL) oraz Comarch DMS, nie ma zatem potrzeby wprowadzania dodatkowych integracji. Wystarczy wykupić usługę w miesięcznym abonamencie.

👉 Comarch DMS, czyli dawny Obieg Dokumentów, w minionym czasie doczekał się m.in. integracji z klientami pocztowymi (umożliwia współpracę z jedną, wybraną skrzynką mailową), dzięki czemu maile wraz z załącznikami można przeglądać już z poziomu aplikacji a także generować na ich podstawie dokumenty w obiegu lub przesyłać załączniki do systemów OCR. Nowości w DMS to także możliwość wysyłki zbiorczych maili, moduł “Menadżer Dokumentów” oraz wspomniana już powyżej integracja z Comarch OCR. Rozszerzono także integrację z Comarch ERP Optima.

👉 Comarch Retail to stale rozwijająca się platforma sprzedażowa dedykowana sieciom handlowym. Możemy z niej korzystać zarówno w centrali sieci handlowej, na zapleczu sklepu jak również w punkcie sprzedaży. Retail posiada mechanizmy pozwalające na szybszy, uporządkowany i zautomatyzowany obieg dokumentów w sieci. Dla przykładu dokumenty wystawione w punkcie sprzedaży od razu są widoczne w centrali firmy. Rozwiązanie świetnie sprawdzi się w sieciach detalicznych posiadających rozproszoną strukturę.

System Retail działa z Comarch ERP Altum oraz Comarch ERP XL, ale cechuje go otwartość, więc możliwa jest integracja również z innymi rozwiązaniami. Retail współpracując z systemem ERP umożliwia analizę danych wykorzystując narzędzie Business Intelligence.

👉 Comarch BI pozwala analizować sprzedaż patrząc na różne grupy towarów czy też towary oraz punkty handlowe. Możemy tym sposobem uzyskać informacje o dziennej sprzedaży każdego z punktów, a nawet rozbić ją na godziny. To jednak nie wszystko. BI świetnie sprawdzi się także przy planowaniu dostaw. Na podstawie wcześniejszych stanów magazynowych oraz sprzedaży możemy tworzyć prognozy popytu. Mogą one uwzględniać również sezonowość czy zakładane zwiększenie popytu na dany towar. Dzięki temu lepiej zaplanujemy dostawy, zoptymalizujemy stany magazynowe a tym samym zmniejszymy koszty.

Dodatkowo, jedną z najbardziej interesujących nowości jest możliwość obsługi OCR w Comarch Point Menadżer. Przypomnijmy, że OCR to technologia optycznego rozpoznawania tekstu, bardzo przydatna przy obsłudze dokumentacji papierowej i przenoszenia jej np. do oprogramowania księgowego.

Jeśli zainteresowały Cię nowości Comarch, skontaktuj się z nami! 📞 12 345 02 55 📧 biuro@yosi.pl.